cansado siempre


Un texto muy largo y aburrido.

Listen to Babylon Zoo.
Not going out. Be bored by the routine of the Internet (but this makes it relatively safe and one can be reliably bored).
Mirar culos.
„Silence is not the way.“ (Bush – letting the cables sleep)

Dreaming of a sowjet capitalism. With small letters.
As an purely abstract construction. Not for practice.
Collective anonymity and individual space.
Public financiation and individual space.
Public infrastructure and individual space.

Political theory just for the theory. Practice is frustrating. Probably has to (be).

Estoy tratando de convertirse en el rey de la relajación. – Estoy todavía en formación.
Quatscho libre. ? ! Absurdismo. Seriously taking life not seriously.

„Forever not yours“ [A-Ha], ever be mine? Ever be ‚myself‘?
Nihilism is empowering and extremely disturbing alike.
Berefts (in the first round) even the superficial meaning of social constructions, abandons your own constructions, dissolves „everything“.

Ein (subjektiv gerade als solches empfundenes) nichtssagendes Blau als Farbe meiner (determiniert-unbestimmten) Wahl.

Ain’t touching this – that’s not horrible to me (I say currently). I like pictures and distance.

I’m a questionteller. I tell stories subjectively from my world (which often seems different to the normal framework of sociomentality). And I ask (plain) subjective questions. I address them to all, but I mostly am the only one having a connection to them.

I tried to be myself in laisser my whole subjectiveness faire -> You never know what you are, but you then sometimes know what you (would) do (if…).
I tried to be abstractly and artificially conform, to ironize sociomentality and governmentality and preserve some dignity while giving up hopes.
Neither of it worked (the way it was imagined and can be imagined).
Maybe consciously failing is the only thing that can be achieved.

One hit wonder. This is something. I never got a hit.
For me (and) to forget (it).

„That is muy kelante of you.“ „That is not a word.“ „A word it is. But it is not convention to use these letters in this order.“

I like the idea of fan conventions. Not to make more commerce of it, not to prohibit commerce. To do it, because you like something. To have a relation to an imagination. [Compare somehow Roland Barthes.]

Life is within you and goes on just in the same (statistical, meta-individual) way without you.

In the Enneagram test I felt directly described in these two sentences:

While I value my close relationships, I often feel most myself when I am alone.
I tend to either comply completely or to rebel.

Veo un culo, y entonces todo es bueno. „Todo es bueno.“ No es importante. Y hay algo que es. No tiene que ser importante. Pero lo es. Llena el relativismo y me da una sensación de existir. Sin ser una cosa nueva para engancharse en. Apenas enganchado en un sentido abstracto. Siempre en asnos. Para siempre en amor con los asnos.

I’m a sensitive picknicker in the (modernism) or a (postmodernism) garden of abstractness.

Flowers and bees, are the root/basis of this world. I don’t climb trees. I am an abstract viewer (though part of it). I am reverential towards nature  but/and  I like her/him/it in the abstract.

Love as lingua franca? Sexual desire as lingua franca? English as lingua franca? There is no lingua franca? -> Nothing as lingua franca? Nothing as something (in the nihilist sense?) as lingua franca?

Don’t call me James, don’t call me James, Alejandro. Although that’s one of my fav’rite names, Romero.

Glaubst Du alles, was das Schicksal Dir sagt? Springst Du auch von der Klippe, wenn das Schicksal es so will?

Ist der Zufall gerechter als das Schicksal? „Natürlich“ kann die Bedeutung der beiden Begriffe inhaltlich als zwei Seiten einer Medaille interpretiert werden. Zwei Perspektiven auf die bzw. Interpretationen der gleichen (oder gar der selben) Sache.

„You’re my countess. You count.“

Abwesenheit ist meine Anwesenheit. Dabei aber, die soziale Prägung bedingt: Die Möglichkeit zur Beobachtung. [Rocko Schamoni: Der Mond]

„Jeder ernsthafte Katholik weiß etwas darüber, wie Gott drauf sein muss.“

Das Leben ist ein Rückzugsgefecht.

Politik ist oft auch eine Frage der Perspektive: – Sehe ich ein Problem (mehr) an dem einen oder dem anderen Punkt; – geht einer davon aus, dass bestimmte Probleme politisch gelöst werden können oder nur in (bzw. mit) anderen Bereichen menschlicher Kultur, oder gar nicht endgültig; Ist kulturelle Evolution möglich, oder vor allem technische Verbesserung?; Fragen von Sichtweisen und Standpunkten sind auch oft (weltliche) Glaubensfragen, theoretische Verortungen des Geistes in einer komplexen Welt.

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